Vacature
Customer Service Medewerker ICT
Als ambitieuze ICT Klantenservice / Customer Service Medewerker ICT ben je verantwoordelijk voor het klantvriendelijk en oplossingsgericht te woord staan van de klanten van Max ICT. Dit kan zowel via telefoon, internet, social media als via e-mail. Ben jij die sociale klantenservicemedewerker met inlevingsvermogen? Dan maakt Max ICT graag kennis met jou!
Het is 08:50 uur. Je parkeert je auto en loopt richting de deur van het kantoor. Je belt aan en een collega opent speciaal voor jou de deur met een gezellige ochtendgroet. Nadat je je jas hebt opgehangen en je tas in je kantoor hebt gezet, scoor je een lekkere kop koffie, thee of water en maak je nog even een babbeltje met je collega’s.
09:00 uur De telefoonlijnen worden geopend. Je eerste klant belt met de eerste uitdaging van vandaag. De klant legt het probleem uit en jij steekt graag je handen uit de mouwen om dit op te lossen. Anderhalf jaar geleden heeft de klant bij Max ICT een mini-pc gekocht en nu start de computer niet meer op! Hij geeft een foutmelding op de harde schijf. Je gaat op onderzoek uit om het probleem zo goed mogelijk voor de klant op te lossen.
Via de order achterhaal je of het om een merk pc gaat of dat de klant wellicht gebruik heeft gemaakt van onze assemblageservice. Het blijkt om een standaard fabriekssysteem te gaan en je neemt contact op met de fabrikant. Er blijkt een rechtstreekse service-aan-huis garantie vanuit de fabrikant te zijn. Je legt aan klant uit hoe hij een afspraak kan inplannen met de monteur, zodat hij zo snel mogelijk wordt geholpen.
Het is druk. De e-mails en belletjes blijven binnenkomen. Je helpt meerdere klanten en ieder probleem vraagt weer om een andere oplossing. Ondertussen komt een accountmanager van de sales afdeling binnengelopen. Hij heeft een probleem: Een van zijn klanten heeft met spoed een nieuwe werkplek nodig, omdat er morgen een nieuwe medewerker begint. Samen met de accountmanager ga je kijken wat de klant nodig heeft en hoe dat zo snel mogelijk bij hem terecht kan komen. Je hebt hierbij nauw contact met leveranciers en distributeurs en overlegt samen met hen om tot de efficiëntste oplossing te komen. Een leverancier kan vandaag nog rechtstreeks uitleveren aan de klant. Missie geslaagd.
Nu is het tijd voor een break!
13.00 uur Nadat je hebt gegeten, gezellig met je collega’s een praatje hebt gemaakt of een uitdagend potje tafelvoetbal hebt gespeeld, is het weer tijd om terug aan het werk te gaan.
Vanuit de afdeling logistiek zijn de retouren van klanten klaargezet; deze bevatten geretourneerde en/of defecte producten. Je gaat hiermee aan de slag en ondertussen neemt je collega alle telefoontjes aan, zodat jij je volledig op de retouren kunt storten.
Alle pakketten worden geopend en gekoppeld aan de juiste retouraanvraag. Je brengt de klant via een geautomatiseerd proces op de hoogte dat zijn retour in goede orde is ontvangen. Dan is het tijd om per retour te bepalen welke vervolgstappen er nodig zijn.
Een klant heeft een NAS welke niet meer opstart. Je neemt alle onderdelen mee naar de ESD-veilige werkplek voor een eerste beoordeling. Je ziet al gelijk wat er aan de hand is: een defecte voeding. De klant krijgt een nieuw exemplaar NAS opgestuurd en jij brengt hem hiervan op de hoogte. Voor de NAS met defecte voeding bepaal je welke voeding geschikt is en je test het product opnieuw. Hij werkt! Natuurlijk mag dit product niet meer als nieuw worden verkocht, dus je plaatst het product tegen een gereduceerd tarief in de koopjescorner.
17.00 uur De dag loopt ten einde. Je maakt pakketjes met gerepareerde en/of vervangende producten verzendklaar voor de klant en zorgt dat deze bij de afdeling logistiek terechtkomen, zodat ze vandaag nog met de post mee kunnen. Je checkt nog snel of er nog nieuwe online aanvragen zijn gemeld en kijkt nog even in je mailbox.
18.00 uur Hé! Je ziet nog een binnenkomen e-mail van je klant: Hij is erg blij met het gerepareerde product en bedankt je voor je goede service. Hierna sluit je voldaan je dag af.
• Het aannemen, registreren en analyseren van binnenkomende (aan)vragen, problemen en/of klachten per e-mail of per telefoon.
• Oplossingsgericht afhandelen van voorkomende klachten of problemen.
• Informatieverstrekking m.b.t. klant (aan)vraag, probleem en/of klacht status.
• Overleg met onze (internationale) leveranciers en fabrikanten over de snelste en beste oplossing m.b.t. creditering, klachten, (aan)vragen en/of problemen.
• Telefonisch contact met klanten, service partijen en leveranciers m.b.t. navraag status.
• Social media webcare / monitoring voor het snel en adequaat oplossen van problemen, klachten en/of vragen.
• Stellen van de juiste prioriteiten m.b.t. opvolging en uitvoering van alle voorkomende werkzaamheden.
• Het aanmelden, verwerken en/of versturen van binnengekomen retourgoederen.
• Klachten registreren, maatregelen treffen, verbeterpunten melden/uitwerken en de klacht oplossen.
• MBO+ werk en denkniveau;
• Ruime kennis van ICT en CE producten;
• Minimaal 1-3 jaar relevante werkervaring als Klantenservice Medewerker, Customer Service Specialist of Support Medewerker;
• Gestructureerd, klantvriendelijk en servicegericht;
• Goede communicatie en sociale vaardigheden;
• Goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
• Werktijden wisselend tussen 08:00 tot 17:00 of 09:00 tot 18:00 (in onderling overleg);
• Het is leuk om met jou te werken!
Bij Max ICT zorgen we ervoor dat nieuwe collega’s zich snel thuis voelen. Zo hebben we iedere laatste vrijdag van de maand een gezellige en bourgondische vrijdagmiddagborrel, wijzen we nieuwe medewerkers de weg naar onze eigen sportschool en personal trainer en organiseren we met enige regelmaat personeels- en afdelingsuitjes. Je hoort het al; bij ons word je onderdeel van een hecht, informeel en vooruitstrevend bedrijf.
Daarnaast mag je rekenen op:
• Een dienstverband van 32 - 40 uur per week binnen een sterk groeiende organisatie;
• Een goed salaris passend bij jouw leeftijd en ervaring;
• € 2.500, - persoonlijk ontwikkelbudget per jaar;
• Reiskostenvergoeding woon/werk vanaf 10 km enkele reis;
• Een pensioenregeling;
• Een thuiswerkvergoeding;
• Wanneer we op een externe locatie vergaderen, kan dat in de skybox van Willem II - waarvan Max ICT onder andere trotse sponsor is.
Als je meer wilt weten over de functie kan je contact opnemen met Annabel Muller. Je kunt natuurlijk ook meteen solliciteren! Zij is bereikbaar op 013 577 45 74 en via [email protected].
*acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet gewenst.
MAX ICT, Castorstraat 17, Tilburg, North Brabant 5047 RC, Netherlands
Add a review