Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the jetpack domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/soeqnl/domains/soeq.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the woocommerce-services domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/soeqnl/domains/soeq.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the woocommerce domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/soeqnl/domains/soeq.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/soeqnl/domains/soeq.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the media-library-assistant domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/soeqnl/domains/soeq.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Functie _load_textdomain_just_in_time werd verkeerd aangeroepen. Vertaling laden voor het my-listing domein werd te vroeg geactiveerd. Dit is meestal een aanwijzing dat er wat code in de plugin of het thema te vroeg tegenkomt. Vertalingen moeten worden geladen bij de init actie of later. Lees Foutopsporing in WordPress voor meer informatie. (Dit bericht is toegevoegd in versie 6.7.0.) in /home/soeqnl/domains/soeq.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Xpect013 - Tilburg Basisschool De Borne - SOEQ
Site logo
Beschrijving

Welkom op Basisschool De Borne: Waar uw kind centraal staat

Unieke ontwikkeling voor elk kind

Bij Basisschool De Borne staat het unieke karakter van elk kind centraal. We erkennen dat ieder kind op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo tot ontwikkeling komt. Onze benadering sluit aan bij de beleving, interesses en leerbehoeften van elk individueel kind.

Drie kernuitgangspunten: Relatie, autonomie en competentie

Ons onderwijs rust op drie essentiële pijlers: relatie, autonomie en competentie. Deze vormen de basis voor de motivatie en het welbevinden van onze leerlingen. Daarnaast hechten we veel waarde aan veiligheid, structuur en duidelijke afspraken. Een veilige omgeving stelt kinderen in staat om op ontdekking te gaan, ervaringen te vergroten en nieuwe kennis op te doen.

Streven naar optimale ontplooiing

Ons streven is dat ieder kind zich optimaal ontplooit, rekening houdend met persoonlijke kwaliteiten en talenten. We creëren de juiste voorwaarden, bieden ruimte en stimuleren een evenwichtige ontwikkeling op alle gebieden: taal, rekenen, cultuur, technologie, beweging en meer. We willen dat kinderen zelfvertrouwen opbouwen, hun talenten ontdekken en gebruiken, zodat ze maximale kansen hebben voor de toekomst.

Onderwijskundige visie: Gedeelde droom voor geluk

Een onderwijskundige visie is geen stuk papier in een kast; het is een droom die werkelijkheid wordt. Ons allerhoogste doel is het geluk van zowel kinderen als volwassenen. Een hoog welbevinden stimuleert ontwikkeling en leren. We streven ernaar dat kinderen hun talenten ontdekken en ontplooien in een uitnodigende en stimulerende omgeving.

Samen met ouders als educatieve partners

Ouders zijn onze educatieve partners. We streven naar afstemming tussen de benadering van school en thuis, met name op pedagogisch vlak. Eenheid, stabiliteit en continuïteit zijn cruciaal voor het welzijn van het kind. We nodigen ouders uit om deel te nemen aan kijkochtenden, ouderavonden en klankbordgroepen, waar samen vorm wordt gegeven aan een optimale schoolomgeving.

Visie in de praktijk: Welbevinden van kinderen

Kinderen voelen zich welkom en mogen zichzelf zijn op deze school. Hun welbevinden staat steeds op de eerste plaats.

Ouders als belangrijke partners

Ouders spelen een cruciale rol in het proces van eigenaarschap en leren vanuit talenten. Samen met ouders en kinderen gaan we in gesprek met leerkrachten om de ontwikkeling tot een succes te maken.

Leerkrachten als begeleiders van ontwikkeling

Leerkrachten vormen hechte teams, gericht op het welbevinden van kinderen. Ze inspireren, faciliteren en geven feedback om kinderen te laten groeien, ontdekken en hun eigen verantwoordelijkheid te dragen.

Missie: Beste basis voor de toekomst

Basisschool De Borne streeft naar de beste basis voor kinderen van 4 t/m 12 jaar, gebaseerd op kernwaarden als eigenaarschap, betrokkenheid, nieuwsgierigheid en samenwerking. We passen ons onderwijs continu aan om te anticiperen op de snel veranderende maatschappij.

Units: Natuurlijke behoeften en samenwerking

Kinderen hebben natuurlijke behoeften aan relatie, autonomie en competentie. Ons unitsysteem bevordert samenwerking tussen kinderen van verschillende leeftijden, waardoor ze van elkaar leren en elkaars kwaliteiten ontdekken.

Samen sterker: Een gemeenschap van leren

Samenwerken is essentieel, niet alleen voor kinderen maar ook voor leerkrachten. Door hun talenten in te zetten, bieden we een breed aanbod en werken we samen aan gemeenschappelijke doelen, zodat we het beste uit ieder kind kunnen halen

Locatie
Closed
Closed today Toggle weekly schedule
  • Monday

    By appointment only

  • Tuesday

    By appointment only

  • Wednesday

    By appointment only

  • Thursday

    By appointment only

  • Friday

    By appointment only

  • Saturday

    Closed

  • Sunday

    Closed

  • 24/11/2024 03:13 local time

Sociale Netwerken
  • No comments yet.
  • Add a review

    You May Also Be Interested In