Loading...
Adverteer met de emailadressen van je klanten op social media
Waarom 2018-08-04T14:48:09+00:00

Waarom je juist met een kleine onderneming sociale media moet uitbesteden

Ben je te druk om je sociale mediakanalen te beheren? Dan is het misschien tijd om je Social Media uit te besteden. Dit is wat je moet weten voordat je de stap neemt.

Grote merken hebben de luxe om hun social media activiteiten te delegeren aan gespecialiseerde bureaus, zodat ze zich kunnen concentreren op de belangrijke taak om hun bedrijf te laten groeien. Maar Sociale Media uitbesteden hoeft niet exclusief te zijn voor de ‘grote jongens’.

Kleine en middelgrote ondernemingen (MKB) kunnen van dezelfde voordelen genieten, zij het op een kleinere schaal. Het gebruik van een externe Social Media Manager (#Praatjesmaker) maakt voor jou cruciale uren vrij per week. Tijd die je kunt gebruiken om je te concentreren op de operationele kant van het laten groeien van jouw bedrijf.

Als je een ondernemer bent die op zoek is om de naamsbekendheid te vergroten en verkeer naar jouw website of winkel wilt leiden, zijn hier een paar dingen die je moet weten over het werken met een externe Social Media Manager.

Waarom je Social Media uitbesteden?

Er zijn wereldwijd miljarden mensen die dagelijks Social Media gebruiken. De voordelen ervan als marketingtool zijn ongekend. Bedrijven die hiervan willen profiteren, kunnen nieuwe klanten aanspreken en aantrekken als ze actief zijn en deelnemen aan gesprekken op Social Media.

Over het algemeen (en binnen redelijke grenzen), kun je door met enige regelmaat berichten te plaatsen op je sociale media-kanalen, hogere betrokkenheid en ROI krijgen. Dit kan betekenen dat je elke dag ongeveer een uur besteedt aan het controleren van jouw sociale kanalen, het plaatsen van relevante inhoud, het deelnemen aan gesprekken en het laten groeien van jouw volgers.

Volgens het Social Media Marketing Industry-rapport uit 2018 meldt 64 procent van de marketingteams dat ze per week zes uur of meer besteden op sociale media.

Voor een eigenaar van een klein bedrijf die al het grootste deel van zijn tijd aan bedrijfsontwikkeling en -activiteiten besteedt, kan het moeilijk zijn om continu uren te spenderen aan het plannen en maken van berichten voor sociale media.

Daarom is het zo belangrijk om jouw Social Media-beheer uit te besteden aan een deskundige externe partij!

Wat kun je uitbesteden aan een #Praatjesmaker?

Social media is meer dan alleen maar een paar berichten plaatsen op Instagram en Facebook als je daar zin in hebt.

Hier zijn een paar taken die een externe #Praatjesmaker kan regelen naast het louter posten van berichten:

  • Social Media-strategie – inclusief plaatsingsfrequentie, soorten inhoud, trefwoord en influencer-onderzoek;
  • Opzet en branding van nieuwe of bestaande sociale profielen – consistente branding in al jouw kanalen is cruciaal;
  • Delen en beantwoorden van berichten van derden die relevant zijn voor jouw merk;
  • Gesprekken aangaan met andere gebruikers – bestaande of potentiële klanten;
  • Social Media monitoring – het in de gaten houden van vermeldingen van jouw bedrijf en de interactie met je berichten;
  • Webcare – reageren op vragen of klachten van gebruikers;
  • Volgen van relevante branche-influencers of (potentiële) zakelijke klanten;
  • Contentmarketing – het helpen ontwikkelen van jouw eigen originele afbeeldingen, memes, artikelen, blogs en bronnen die kunnen worden gepromoot op sociale media;
  • Nieuwsbriefmarketing – een overzicht van jouw bedrijfsnieuws en de meest populaire berichten en interacties op Social Media.

Een goede #Praatjesmaker kan jouw branche of niche leren kennen (of kent het al) en je helpen jouw sociale en online marketingkanalen te beheren. Hiermee kun je de juiste soort volgers aantrekken die potentiële klanten of partners voor jouw bedrijf kunnen zijn.

x gedeeld
WhatsApp WhatsApp met ons