Zelf een geweldige Facebook-advertentie maken

Lees onze tips voor het maken van effectieve Facebook-advertenties. Laten we beginnen bij het begin: je advertentie maken. Door te adverteren op Facebook, kun je eenvoudig de juiste mensen vinden, hun aandacht trekken en resultaten realiseren.

1. Je zakelijke doelstelling vaststellen

Als je meer mensen wilt laten kennismaken met je merk, vertel hen dan iets meer over jezelf, bijvoorbeeld waarom je je bedrijf bent gestart. Je kunt ook je werknemers voorstellen of je bedrijfslocatie laten zien.

Bekendheid vergroten.

Het eerste wat je moet doen als je een advertentie maakt, is je zakelijke doelstelling vaststellen. Wat wil je met je advertentie bereiken? Wat moet deze voor je bedrijf doen? De advertentie moet je helpen die doelstelling te behalen.

In de advertenties van Tio Gazpacho wordt verteld waarom hij het bedrijf startte. Dit geeft de echte mensen en persoonlijkheden achter het merk een gezicht. Ook wordt in de advertenties de nadruk gelegd op de waarden en producten van het bedrijf, zonder een product in het bijzonder aan te prijzen.

Voetverkeer stimuleren.

Als je wilt dat mensen je winkel bezoeken, moet je ze een reden geven om te komen. Een uitverkoop, nieuwe producten of seizoensgebonden evenementen zijn goede manieren om ervoor te zorgen dat mensen je een bezoek brengen. Gebruik de doelstelling Lokale bekendheid om mensen bij je in de buurt te vinden en vermeld je locatie in de tekst zodat de advertentie direct relevant wordt.

Goldy + Mac gebruikt om voetverkeer naar de winkel te stimuleren een levendige afbeelding van een contrasterende outfit die meteen opvalt terwijl je bladert. Ook gebruikt het bedrijf een korte tekst in de afbeelding om over de uitverkoop te vertellen, evenals teksten in het bericht. Dit is misschien dubbelop, maar het belangrijkste is dat de teksten je een reden geven om langs te komen.

Online conversies.

Als je wilt dat mensen op je advertentie klikken en online een actie uitvoeren, moet je zeer duidelijk zijn over hoe ze hiervan kunnen profiteren. Je moet er ook voor zorgen dat het pad tot voltooiing van de actie eenvoudig en duidelijk is zodra ze hebben geklikt.

Sona MedSpa weet dat het bieden van gratis consulten een goede manier is om conversies te stimuleren. Wanneer mensen binnenkomen voor een gratis consult, leidt dit vaak tot de verkoop van een service. Heb je een vergelijkbaar product of vergelijkbare dienst waarvoor mensen je website bezoeken?

2. Je doelgroep begrijpen

Speel rechtstreeks in op motivaties van je doelgroep of ga in op de barrières die mensen ervan weerhouden om klant te worden. Vertel over de rol van je bedrijf in hun leven en waarom jij belangrijk voor hen kunt zijn. Overweeg om verschillende versies van advertentiemateriaal te gebruiken voor verschillende doelgroepen zodat je iedere groep op hun motivaties aanspreekt.

Goldy + Mac, een kleine kledingboetiek in Brooklyn, New York, heeft bijvoorbeeld twee verschillende doelgroepen en heeft daarom ook aangepast advertentiemateriaal zodat de advertenties relevant zijn voor iedere afzonderlijke doelgroep. De boetiek weet dat moeders op zoek zijn naar comfortabele, modieuze kleding waarin de vlekken die kinderen soms maken, makkelijk verborgen kunnen worden. Carrièrevrouwen zijn daarentegen op zoek naar de nieuwste stijlen waarmee ze vanaf kantoor zo door kunnen naar een afspraakje.

3. Je thema bepalen

Kom erachter wat je je doelgroep wilt meegeven met je advertentie. Denk na over een thema of concept dat je advertenties met elkaar verbindt. Op deze manier kun je het unieke oogpunt van je merk uitdragen of laten zien wat jouw merk onderscheidt van andere merken. Het thema kan een concept of idee zijn of zelfs een visueel thema om samenhang tussen al je advertenties te creëren.

Het thema van dit kinderboek zijn de personages die de persoonlijk aard van het product uitdragen. In de tekst van het boek staat ieder personage voor een letter. Ook zijn ze prachtig vormgegeven, dus er kon direct gebruik worden gemaakt van de illustraties in het boek.

4. Hoe moet je verhaal worden verteld?

Of je nu video’s, foto’s of tekst wilt gebruiken of een combinatie daarvan: voor elk verhaal is een geschikte Facebook-advertentie-indeling te vinden. In de advertentie-indelingen van Facebook staat je zakelijke doelstelling centraal. Deze indelingen kunnen op elk apparaat en met elke verbindingssnelheid worden gebruikt. Bekijk deze op de website van Facebook.

5. Je eerste Facebook advertentie

Wil jij aan de slag met Facebook advertenties? Hier vind je meer informatie over hoe je Facebook-advertenties instelt en beheert en wat je nodig hebt om aan de slag te gaan met Facebook-advertenties.

6. Je Facebook advertentie uitbesteden

Lukt het je niet om aan de slag te gaan met het maken van een Facebook advertentie? Dan helpen wij je natuurlijk graag! Vanaf € 35,- maken wij al een Facebook advertentie. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op via onderstaand contactformulier of 013 763 0459.

About the Author:

Bouwjaar 1985. Bakt de goddelijkste pannenkoeken van de hele wereld. Ideeën-generator. Facebookt, Instagramt en gebruikt Twitter vooral voor de laatste roddels en kletspraat. Heeft altijd honger. Is ondernemer bij SOEQ in Tilburg. Studeert niet in Brabant. Is vrijwilliger bij Stichting Hartekind en het Ronald McDonald Huis Midden-West Brabant. Houdt van films. Geen sportfreak, maar fietst redelijk hard. Rookt niet, maar drinkt wel. Woont in Tilburg. Volgt iets te fanatiek Flikken Maastricht! Is een ochtendmens. Is 's avonds ook een mens. Houdt wel van een feestje. Heeft stiekem een diep verlangen om CliniClown te worden. Is vrolijk in extreme. Heeft knotsgekke vrienden. Loopt graag met de hond over het strand. Moet eerst een hond kopen om er mee over het strand te lopen. Is overenthousiast.
x gedeeld
WhatsApp WhatsApp met ons