Ben jij Franchisenemer en wordt jouw Social Media centraal geregeld door het hoofdkantoor? Of ben jij een Franchisenemer die zelf verantwoordelijk is voor je Social Media? Dan is dit artikel interessant om verder te lezen!

Veel Franchisenemers zijn druk met het runnen van de toko en hebben meestal iemand intern aangewezen om de Social Media bij te houden. Iemand die geen specifieke kennis heeft van Social Media, maar daar wel affiniteit mee heeft. Meer affiniteit dan dat jij als Franchisenemer met Social Media hebt.

Je bent je er dus bewust van dat Social Media belangrijk is voor je bedrijf. En ben je dan met je bedrijf actief op Facebook, Linkedin en Instagram? Of misschien nog wel op Twitter of Pinterest? Waarom eigenlijk?

Wij beheren vanuit SOEQ voor een aantal McDonald’s restaurants in Noord-Brabant en Limburg de Social Media kanalen. Specifieker gezegd: Facebook en Instagram. Naast dat we de berichten voor deze Franchisenemers plaatsen (en deze berichten als bron aan elkaar gekoppeld zijn) heeft het nog meer voordelen.

Voordelen voor Franchisenemers

We crossposten video’s voor deze Franchisenemers. Dat houdt in dat een video die op de Facebook pagina van McDonald’s Tilburg Centrum 1000 keer is bekeken en op de Facebook pagina van McDonald’s Maastricht De Geusselt ook 1000 keer, begint standaard al met 2000 views als we hem dan plaatsen op de Facebook pagina van bijvoorbeeld McDonald’s Breda Woonboulevard. Een video dat door meer dan 1/3 van de Facebook fans is bekeken, wordt door Facebook aan meer fans getoond omdat deze mogelijk interessant is voor deze doelgroep. Mooie win-win-situatie dus.

Webcare voor Franchisenemers

Nog een voordeel voor Franchisenemers is dat wij vanuit SOEQ de gehele webcare op ons nemen. Wij zien alles wat er openbaar op het internet wordt geplaatst over jouw bedrijf. Zelfs 15 seconden nadat het is geplaatst. We zitten er bovenop en reageren daarom heel snel. We zien ook berichten die buiten Facebook en Instagram worden geplaatst over jouw bedrijf en kunnen ook daar op reageren. Zo kan jij je eigen toko runnen en heb je geen omkijken naar je Social Media. Je kunt er voor kiezen om het alleen tijdens kantoortijden te doen, of van 7 uur ‘s ochtends tot 23:00 uur ‘s avonds.

Chatbot voor Franchisenemers

We zijn met nog een toffe ontwikkeling bezig en zijn deze momenteel aan het testen bij McDonald’s Tilburg Centrum. Een gast in het restaurant die een vraag, suggestie of klacht heeft kan middels een QR-code een live chat starten met één van onze medewerkers. Dat kan straks ook 24 uur per dag, omdat de live chat wordt overgenomen door een chatbot.

Alles in een wekelijkse rapportage

De Franchisenemers die momenteel gebruik maken van onze diensten ontvangen wekelijks een rapport met wat er over hun bedrijf is gezegd en door wie. De meest gestelde vragen zetten we op een rijtje en eventuele veelvoorkomende klachten staan ook in het rapport.

Waar wacht je nog op?

Ben je geïnteresseerd en wil je meer informatie? We komen graag met je in contact om onze dienstverlening verder toe te lichten. Je kunt een e-mail sturen naar hallo@soeq.nl of bellen met Sander Oord via 06 5252 8205.