Op welk device kan je wanneer iemand bereiken?

Volg iemand via zijn dagelijkse schermtijd van 's morgens tot' s avondsNaarmate de smartphone verder verstrikt raakt in het dagelijks leven, gebruiken mensen het kleine scherm steeds vaker en op meer manieren. Twee derde van de volwassenen maakt in zijn gemiddelde werkweek gebruik van berichten-apps en bijna de helft van de volwassenen maakt gebruik van meerdere schermen.

Hoewel je smartphone altijd aanwezig is, verandert er de hele dag door hoe en wanneer mensen online gaan en welke apparaten en apps de voorkeur hebben. Als je begrijpt wat mensen naar verschillende schermen stuurt en wanneer, kunnen marketeers weloverwogen keuzes maken voor cross-channelstrategieën.

Lees verder om door de online dag van mensen te reizen en ontdek hoe de schermtijd is vastgesteld.

De ochtend is voor mobiel

Veel mensen worden elke ochtend wakker met een bekende buzz of ringtone vanaf een smartphone op een nachtkastje. Nadat ze het alarm hebben uitgeschakeld, vijlen ze vervolgens een stroom berichten en meldingen door als onderdeel van hun ochtendritueel.

Mobiel gebruik gebeurt de hele dag door, maar voor veel mensen is dit het eerste en enige scherm in de ochtend. De IPA TouchPoints Daily Life-dataset vertelt ons dat de mobiele telefoon van 6:00 – 6:30 uur ‘s morgens het hoofdscherm is van mobiele consumenten, dat laptops en andere apparaten overschrijdt. Volgens de GlobalWebIndex geeft 91% van de consumenten aan dat de smartphone het belangrijkste internetapparaat is.

De smartphone is het meest dominante apparaat dat gedurende de werkweek wordt gebruikt door een consument. TV haalt alleen mobiel in tussen 18:30 en 22:30 uur. Andere apparaten zijn gedurende de hele werkweek laptops of desktop-pc’s, tablets en gewone gameconsoles.

De meeste berichten worden verstuurd onder werktijd

Terwijl mensen de hele dag naar hun werk of op reis gaan, blijven hun mobiele apparaten hun topschermen, zelfs tijdens de meeste werkuren. Naarmate mobiel gebruik groeit, groeit ook het berichtenverkeer. 51% van de ondervraagde mensen gaf aan dat WhatsApp en Facebook Messenger andere vormen van communicatie hebben vervangen. En dit gaat verder dan persoonlijke connecties, omdat de meeste mensen zakelijk berichten uitwisselen, waaronder 61% van de consumenten. WhatsApp en Messenger zijn een norm geworden en komen vooral vaak voor tijdens werkuren.

WhatsApp-gebruikers zijn ook het meest on-the-go publiek van alle drie onderzochte gebruikersgroepen voor het berichtenverkeer. WhatsApp wordt tijdens een werkdag het meest onderweg gebruikt.

De avond is voor multi-screening

Naarmate de dag vordert, hebben mensen de neiging hun aandacht te verdelen over schermen: hun tv’s, laptops, tablets en mobiele apparaten. Gemiddeld genomen volgt deze multi-screening hetzelfde patroon als bij traditioneel tv-kijken.

Het merendeel van de multiscreening vindt plaats van 19.00 tot 21.00 uur, samenvallend met primetime tv-kijken en wanneer mensen ontspannen na het werk. Dit verschilt niet veel bij het vergelijken van een werkdag tot het weekend, hoewel multi-screening overdag in het weekend iets hoger is.

Wat betekent dit voor Marketeers?

Bereik mensen de hele dag op mobiel.
Hoewel mensen de hele dag door verschillende apparaten gebruiken, is de smartphone de enige constante, van multi-screening in de vroege ochtend tot de avond. Houd dit in gedachten bij het maken van mediaplannen om doelgroepen doelmatig te bereiken.

Voeg een messenger-strategie toe als onderdeel van een crossmediaal plan.
Het gebruik van berichten-apps van mensen neemt toe en mensen geven ook zakelijk de voorkeur om WhatsApp of Facebook Messenger te gebruiken in plaats van te e-mailen of te bellen.

Creëer cross-platform content.
Mensen bereiken op verschillende platforms heeft een multiplicatoreffect. Tijdens multi-screening perioden optimaliseer je jouw advertentiemateriaal voor alle apparaten, zodat de campagne een grote impact heeft.

About the Author:

Bouwjaar 1985. Bakt de goddelijkste pannenkoeken van de hele wereld. Ideeën-generator. Facebookt, Instagramt en gebruikt Twitter vooral voor de laatste roddels en kletspraat. Heeft altijd honger. Is ondernemer bij SOEQ in Tilburg. Studeert niet in Brabant. Is vrijwilliger bij Stichting Hartekind en het Ronald McDonald Huis Midden-West Brabant. Houdt van films. Geen sportfreak, maar fietst redelijk hard. Rookt niet, maar drinkt wel. Woont in Tilburg. Volgt iets te fanatiek Flikken Rotterdam! Is een ochtendmens. Is 's avonds ook een mens. Houdt wel van een feestje. Heeft stiekem een diep verlangen om CliniClown te worden. Is vrolijk in extreme. Heeft knotsgekke vrienden. Loopt graag met de hond over het strand. Moet eerst een hond kopen om er mee over het strand te lopen. Is overenthousiast.