Heb jij een Webshop? Lees deze Facebook tips voor meer omzet!

Heb jij een Webshop? Lees deze Facebook tips!

Het maken van effectieve inhoud is belangrijk voor je webshop. De kans is groter dat mensen interactie hebben met en positief reageren op relevante berichten die hun aandacht trekken. Wij helpen je om met je webshop meer omzet te generen. Lees daarom deze handige Facebook tips.

Gebruik advertentiemateriaal van hoge kwaliteit

Let op het formaat en de kwaliteit van de mediabestanden waarmee je werkt. De Facebook-familie ondersteunt meerdere advertentietypen voor Facebook, Instagram, het Audience Network en Messenger. Elke advertentie heeft twee onderdelen: de indeling (het uiterlijk) en de plaatsing (waar de advertentie wordt weergegeven). Bekijk de aanbevelingen voor het formaat voor jouw specifieke advertentiedoelstelling in de gids voor Facebook Ads.

Ontwerp voor jouw specifieke doelgroep

Jij hebt met jouw webshop een specifieke doelgroep. Misschien zijn het vrouwen tussen de 35 en 45 jaar met jonge kinderen. Misschien richt jij je op mannen van 25 tot 35 jaar die een bepaald automerk interessant vinden, of misschien focus jij je met je webshop wel op kinderen. Jij weet als geen ander wie jouw doelgroep is.

Overweeg afbeeldingen van mensen die je product gebruiken en er profijt van hebben in plaats van alleen afbeeldingen met het product. Wanneer je bij het maken van je foto- of videoadvertenties rekening houdt met de doelgroep van je webshop, vergroot je de kans om de aandacht van de mensen in je doelgroep te trekken en ze naar je pagina of berichten te leiden. Lees alles over hoe je kunt opvallen met relevante content.

Creëer een focuspunt

Maak een duidelijk focuspunt waar de kijker zich op kan richten. Probeer je afbeelding bij te snijden om te focussen op je product of logo. Je hoeft geen professioneel ontwerper of fotograaf te zijn om aantrekkelijke advertenties te maken. Wanneer je foto’s maakt met je mobiele telefoon, moet je zorgen dat je foto veel impact heeft door een duidelijk aandachtspunt te gebruiken. We noemen dit het focuspunt omdat je wilt dat de kijker zich hier op richt. Meer informatie.

Probeer een carrousel met verschillende producten uit je webshop

Verkoop meerdere producten uit je webshop, laat verschillende kenmerken zien of vertel een verhaal met een aantal foto’s of video’s in een carrouseladvertentie. Met carrousel-advertenties kun je twee of meer afbeeldingen en/of video’s, titels en links of call-to-actions uploaden in één enkel advertentieblok. Dit geeft je extra ruimte om jouw verhaal te vertellen of jouw producten en diensten onder de aandacht te brengen, wat ook kan leiden tot: Meer websiteverkeer, hogere betrokkenheid en meer omzet. Meer informatie.

Trek snel de aandacht voor je webshop

In de overhaaste wereld waar we in leven worden video’s snel en veel bekeken en we willen je helpen betere beslissingen te nemen voor advertentiemateriaal en sterkere banden op te bouwen met mensen. Door je video 15 seconden of korter te maken, kun je het aantal keer verhogen dat je videoadvertenties helemaal worden bekeken. Bekijk de tips van Facebook voor het maken van opvallende videoadvertenties.

Maak van je foto’s een video

Met mobiele apps kun je eenvoudig opvallende videoadvertenties maken. Het enige wat je nodig hebt, is je smartphone en de foto’s die je al hebt. Adobe Spark is een app waarmee je aan de hand van verschillende sjablonen eenvoudig animaties, tekst en filters kunt toevoegen aan je foto’s. Volg deze eenvoudige stappen en maak binnen enkele minuten een videoadvertentie voor je bedrijf.

Test een andere promotie

Download Adobe Spark Post om zo van één of twee foto’s verschillende advertenties te maken. Meet vervolgens je campagneprestaties om inzicht te krijgen in welke boodschap het effectiefst is. Laat ons weten in welk type promotie je het meest geïnteresseerd bent en we laten je tips zien hoe je deze kunt maken:

Experimenteer en leer!

Probeer de bovenstaande technieken voor advertentiemateriaal en meet de prestaties van je advertentiemateriaal om inzicht te krijgen in wat het beste werkt. Je kunt ook een a/b-test maken en advertentiemateriaal selecteren als je variabele.

Je kunt in Rapporten voor advertentiemateriaal bekijken hoe je advertentiemateriaaleenheden hebben gepresteerd. In Rapporten voor advertentiemateriaal zie je de resultaten van alle advertentiemateriaaleenheden die je weergeeft. Elke regel in de rapporttabel vertegenwoordigt een advertentiemateriaaleenheid bestaande uit een koptekst, tekst, aanzet tot actie en afbeelding of video. Als je dezelfde advertentiemateriaaleenheid gebruikt voor meerdere campagnes, advertentiesets of advertenties, kun je de resultaten van elke advertentiemateriaaleenheid in verschillende campagnes, advertentiesets of advertenties bekijken.

Met een a/b-test kun je verschillende versies van je advertenties testen om te kijken wat het beste werkt en wat je in toekomstige campagnes kunt verbeteren.

Hulp nodig? Vraag het Sander!

Kom je er zelf niet uit en heb je hulp nodig bij het maken van een fantastische Facebook campagne? Of wil je je Social Media Uitbesteden? Neem contact met ons op en vraag naar Sander. Dat kan via 013 7630 459 of hallo@soeq.nl.

By | 2018-10-26T14:36:54+00:00 26 oktober 2018|Tags: , , , , , |

About the Author:

Bouwjaar 1985. Bakt de goddelijkste pannenkoeken van de hele wereld. Ideeën-generator. Facebookt, Instagramt en gebruikt Twitter vooral voor de laatste roddels en kletspraat. Heeft altijd honger. Is ondernemer bij SOEQ in Tilburg. Studeert niet in Brabant. Is vrijwilliger bij Stichting Hartekind en het Ronald McDonald Huis Midden-West Brabant. Houdt van films. Geen sportfreak, maar fietst redelijk hard. Rookt niet, maar drinkt wel. Woont in Tilburg. Volgt iets te fanatiek Flikken Rotterdam! Is een ochtendmens. Is 's avonds ook een mens. Houdt wel van een feestje. Heeft stiekem een diep verlangen om CliniClown te worden. Is vrolijk in extreme. Heeft knotsgekke vrienden. Loopt graag met de hond over het strand. Moet eerst een hond kopen om er mee over het strand te lopen. Is overenthousiast.