Facebook breidt zijn test van een Breaking News-label uit in meer landen, waaronder Australië, Frankrijk, Duitsland, Mexico, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Facebook begon in maart van dit jaar met een 50-tal uitgevers, de meesten in de VS en Canada, met het testen van een Breaking News-label. Deze week breidt de test zich uit naar meer uitgevers en in nieuwe landen in Europa, Latijns-Amerika en Australië.

De aankondiging kwam van Joey Rhyu, productmanager, in een blogpost:

“Bovendien zal het Breaking News-label, dat al volledig in de Verenigde Staten en Canada was uitgerold, nu door iedereen in Australië, Frankrijk, Duitsland, Mexico, Spanje en het Verenigd Koninkrijk worden gezien.”

Facebook's Breaking News-label komt naar meer landen

De test zal ook worden uitgevoerd op het CrowdTangle content discovery-platform van Facebook, waardoor meer mensen meer realtime-inhoud kunnen ontdekken.

Volgens onderzoek door Facebook, is Breaking News het beste van nieuwsberichten over politiek, misdaad, rampen en zakelijk nieuws. Een ander positief resultaat: Facebook heeft geconstateerd dat de extra visuele indicatie ertoe heeft bijgedragen dat mensen zich “beter geïnformeerd” voelen op het platform en vaststellen wat er echt toe doet, of de potentiële verspreiding van nep-nieuws.

Wanneer Facebook Breaking News in Nederland beschikbaar wordt gesteld, is nog niet bekend gemaakt.