Autobedrijven die de euh, boot missen op Social Media πŸš—

Autobedrijven die de euh, boot missen op Social Media πŸš—Het is geen geheim dat er al jaren over sociale media in de auto-industrie wordt gesproken. Het was opmerkelijk om te zien, slechts tien jaar geleden kwamen er vanuit allerlei hoeken en gaten experts om de autobedrijven te leren over YouTube-videomarketing en Facebook-strategieΓ«n. Nu in 2018 is het hele sociale media spel veranderd.

Er zijn in de loop der jaren zoveel sociale media-bronnen ontwikkeld. We hebben tools zoals Pinterest, Instagram en Snapchat om er maar een paar te noemen. We hebben ook hulpprogramma’s die helpen de inhoud te verbeteren die we plaatsen. Er is echter een enorm probleem dat autohandelaren hebben als het gaat om sociale media. Het grootste probleem is dat autodealers nog steeds veeleisend zijn met het genereren van leads. Iedereen is zo gefocust om zich op directe ROI te richten, maar slechts weinigen zitten achterover en denken na over hun merk.

Het merk van een autobedrijf is wat mensen zich zullen herinneren. Denk aan het logo en de stijl van een bedrijf als ‘Nespresso’. De witte β€˜N’ is zo goed gebrandmerkt dat mensen het merk overal kunnen herkennen. Het logo en de stijl van reclame-uitingen die zij doorvoeren in de cultuur van het bedrijf is prachtig. Bekijk nu de sociale media voor het bedrijf en overweeg hun contentmarketingstrategie. “Nespresso” heeft een beeld gecreΓ«erd dat de samenleving volgt en kan waarderen.

Word wakker!

Dus mijn vraag aan autodealers is waarom negeer je het merk van jouw autobedrijf? Wat is de boodschap die jij je volgers wilt geven? Een zeer gewaagde verklaring, maar een echte in mijn ogen is dat autodealers de boot missen met de manier waarop ze effectief sociale media kunnen gebruiken. Reclamebureaus rekenen dealers veel geld aan voor het plaatsen van generieke inhoud die te vinden is op de website van de OEM. Sommige van deze bureaus stellen slechts twee berichten per week in en leveren later rapporten over hoeveel verkeer de dealer genereert. Ik heb nieuws voor jou Meneer de Dealer. Dat zijn geen sociale media!

Sociale media omvat een strategie waarbij het autodealerbedrijf sociaal zijn omarmt. Het gaat erom dat je uit de comfortzone komt. Je moet een inhoudsstrategie en een effectieve partner hebben die waardevolle inhoud kan maken met de juiste beschrijvingen, hashtags en links. De betaalde Facebook- en Instagram-advertenties zijn geweldig om nieuwe leads aan te trekken, maar de organische inhoud is wat ervoor zorgt dat mensen het dealerschap blijven volgen. De organische inhoud moet video’s bevatten van alles wat met het dealerschap te maken heeft, inclusief het promoten van het personeel, nieuwe specials, het leveren van een waardevolle boodschap over het proces van verkoop en onderhoud van voertuigen, eventuele connecties met de lokale gemeenschap en nog veel meer.

Naast het maken van video-inhoud moet er een proces zijn om prachtige afbeeldingen te maken die aansluiten bij de huidige evenementen of promoties. Geloof het of niet, mensen vinden mooie grafische afbeeldingen op Instagram en Facebook te gek. Elke “like” op een Instagram of Facebook-bericht is nog maar één persoon die je merk heeft gezien en misschien ooit zal herinneren dat hij het zag omdat het anders en uniek was. Ik merk dat dealers het de afgelopen jaren al beter doen dan 10 jaar terug. Ze plaatsen foto’s van tevreden klanten en dat is een goed begin. In feite is dat een deel waarmee je kan laten zien wat een ongelooflijk mooi bedrijf je hebt.

Er zijn steeds meer dealers die dit nu doen, wat betekent dat het niet laat zien wat een dealer onderscheidt van de rest van de concurrentie. Het doel is om uniek te zijn en een verhaal te vertellen dat mensen willen bekijken. Het is een bekend feit dat mensen verslaafd zijn aan sociale media en alles zullen geloven wat ze zien. Sociale media hebben televisies vervangen omdat we meer tijd op Facebook en Instagram doorbrengen dan wat dan ook. Dit is de nummer één vorm van communicatie in 2018.

Dit betekent dat het vermogen om mensen voor te blijven en een achterban te bouwen groter is dan ooit tevoren. Om het nut van deze verklaring te bewijzen, hoef je alleen maar te zoeken op ‘sociale media versus tv’ en te lezen wat er door reclamedeskundigen wordt geschreven. Het komt erop neer dat het nu tijd is om te profiteren van de kansen en te domineren met sociale media op de markt.

Aan het einde van de dag is de grote vraag voor de dealer “hoe maakt het mij geld?” Ik daag iedereen uit om dit te lezen om een ​​dealer te vinden die hun inspanningen op het gebied van sociale media naar een hoger niveau tilt en hen die vraag stelt. De resultaten kunnen je gewoon shockeren. Onlangs was ik in gesprek met een klant van mij. Iemand liep naar hem toe en vertelde hem dat ze ze via sociale media herkenden. Ze praatten een paar minuten en wisselden visitekaartjes uit. Stel je nu eens voor dat dit vaker zou gebeuren. Denk je dat je uiteindelijk nieuwe klanten gaat krijgen?

De ROI is niet onmiddellijk. Niemand mag ooit achteroverleunen en denken dat dit een verspilling van tijd en geld is, omdat branding een langetermijninvestering is. Er kan geen prijskaartje gehangen worden aan de waarde van een merk. Hoeveel is de branding voor ‘Nespresso’ waard? Als ik moest raden, zou ik zeggen dat het op dit moment van onschatbare waarde is. Autodealers moeten rekening houden met de waarde van het merk en wat ze missen.

Besteed je sociale media uit aan een bedrijf die de autobranche kent en durf jezelf te onderscheiden van de rest. Investeer in ludieke reclame in plaats van de geijkte paden. Neem eens vrijblijvend contact op met ons. We zullen je verassen!

About the Author:

Bouwjaar 1985. Bakt de goddelijkste pannenkoeken van de hele wereld. IdeeΓ«n-generator. Facebookt, Instagramt en gebruikt Twitter vooral voor de laatste roddels en kletspraat. Heeft altijd honger. Is ondernemer bij SOEQ in Tilburg. Studeert niet in Brabant. Is vrijwilliger bij Stichting Hartekind en het Ronald McDonald Huis Midden-West Brabant. Houdt van films. Geen sportfreak, maar fietst redelijk hard. Rookt niet, maar drinkt wel. Woont in Tilburg. Volgt iets te fanatiek Flikken Rotterdam! Is een ochtendmens. Is 's avonds ook een mens. Houdt wel van een feestje. Heeft stiekem een diep verlangen om CliniClown te worden. Is vrolijk in extreme. Heeft knotsgekke vrienden. Loopt graag met de hond over het strand. Moet eerst een hond kopen om er mee over het strand te lopen. Is overenthousiast.